Nieuwsbrief:

De Friese Motorfiets

Motoren zijn mijn passie. Dat is de reden dat ik in 2014 hobbymatig begonnen ben met het inkopen en verkopen van motoren. Ik merkte dat er veel vraag is naar motoren maar dat niet iedereen zin en tijd heeft voor het zoeken naar motoren, het onderhandelingsproces en het ophalen van de motoren. Daarnaast ontbreekt soms de kennis en ervaring om snel te kunnen beoordelen of de motor in goed staat is. Deze taak neem ik u dan ook graag uit handen. Ik houd van duidelijke communicatie en heldere afspraken. Cruciaal bij de totstandkoming van een goede onderhandeling. In de afgelopen jaren heb ik al veel klanten blij mogen maken met een goede motor tegen een scherpe prijs. Een goede levering is erg belangrijk en ik ben pas tevreden wanneer mijn klanten tevreden zijn. Na 3 jaar is De Friese Motorfiets uitgegroeid naar een klein zelfstandig bedrijf dat nog steeds in ontwikkeling is. De vraag naar hulp in de onderhandeling, ophalen en wegbrengen van motoren neemt toe maar ook verzoek om onderhoud, reparaties en motorbanden komt binnen. Daarom heb ik besloten om mij per april 2017 volledig als zelfstandige op de Friese Motorfiets te richten. Iets waar ik lange tijd naar heb uitgekeken. Ik zie ook uit naar een mooie blijvende samenwerking met mijn huidige klanten maar ook nieuwe samenwerkingsverbanden. Dus heb je vragen of hulp nodig neem dan contact op via telefoon of email. Met vriendelijk groet, Kees Hiemstra, De Friese Motorfiets
Alle motoren van De Friese Motorfiets
38 motoren gevonden
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.799,- p/mnd klik hier
2013, 19985 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 5.399,- p/mnd klik hier
2012, 34412 Km
SUZUKI GSR 750 A
SUZUKI GSR 750 A
€ 6.299,- p/mnd klik hier
2012, 18315 Km
SUZUKI SV 650 XA
SUZUKI SV 650 XA
€ 6.299,- p/mnd klik hier
2020, 7423 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2011, 28386 Km
YAMAHA YP 400 MAJESTY
YAMAHA YP 400 MAJESTY
€ 3.199,- p/mnd klik hier
2013, 35041 Km
SUZUKI GLADIUS ABS
SUZUKI GLADIUS ABS
€ 4.599,- p/mnd klik hier
2013, 35223 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 6.299,- p/mnd klik hier
2019, 6168 Km
SUZUKI GSX 650 F ABS
SUZUKI GSX 650 F ABS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2009, 31398 Km
SUZUKI BANDIT 1250 SA
SUZUKI BANDIT 1250 SA
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2007, 47112 Km
SUZUKI SV 650 N ABS
SUZUKI SV 650 N ABS
€ 6.099,- p/mnd klik hier
2020, 12995 Km
HONDA CB 1100 C-ABS
HONDA CB 1100 C-ABS
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2013, 39807 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 7.299,- p/mnd klik hier
2019, 27564 Km
MOTO GUZZI 1200 BREVA ABS
MOTO GUZZI 1200 BREVA ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2008, 32082 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.099,- p/mnd klik hier
2009, 27443 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 5.299,- p/mnd klik hier
2016, 32136 Km
HONDA CMX 500 REBEL
HONDA CMX 500 REBEL
€ 5.599,- p/mnd klik hier
2016, 9644 Km
KAWASAKI J 300
KAWASAKI J 300
€ 3.299,- p/mnd klik hier
2014, 33548 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2011, 23824 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2006, 34089 Km
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
© 2000 - 2025 Motoroccasion