Nieuwsbrief:

Motorplanet Almere


www.motorplanet.nl
036-5346886
Dealer van:Lid BOVAG

AGM, KAWASAKI


Alweer 12 jaar geleden opende Motorplanet haar deuren aan de Markerkant en is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een vertrouwd aanspreek- en ontmoetingspunt. Wij hebben ruim 700m2 motorplezier!! Zo hebben wij een eigen werkplaats en kledingshop. In de showroom vindt men naast de nieuwste Kawasaki modellen en diverse demo’s ook occasions van alle merken, welke met fabrieksgarantie of Bovaggarantie worden verkocht. Ook informeren wij u graag over de mogelijkheden wanneer u zakelijk een motor wil aanschaffenof een financiering wil aanvragen. Ook helpen wij u graag met het verzekeren van uw motorfiets, het goed beveiligd achterlaten van uw motorfiets met bijvoorbeeld een GPS tracker of uw motor te verkopen met ons als tussenpersoon. Bent u in de buurt? Wacht niet langer en loop eens binnen, de koffie staat altijd voor u klaar!
Alle motoren van Motorplanet Almere
62 motoren gevonden
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 9.780,- p/mnd klik hier
2017, 3300 Km
KAWASAKI 1400 GTR
KAWASAKI 1400 GTR
€ 8.499,- p/mnd klik hier
2010, 44533 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z1000 ABS
KAWASAKI Z1000 ABS
€ 8.949,- p/mnd klik hier
2013, 29151 Km
Merkdealer
KAWASAKI ER 6 F ABS
KAWASAKI ER 6 F ABS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2009, 26970 Km
Merkdealer
KAWASAKI NINJA 1000SX
KAWASAKI NINJA 1000SX
€ 15.750,- p/mnd klik hier
2024, 5245 Km
Merkdealer
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER
€ 9.289,- p/mnd klik hier
2014, 39711 Km
HONDA CB 1000 R
HONDA CB 1000 R
€ 11.500,- p/mnd klik hier
2022, 9200 Km
KAWASAKI VN 1700 CLASSIC
KAWASAKI VN 1700 CLASSIC
€ 8.989,- p/mnd klik hier
2009, 27953 Km
Merkdealer
TRIUMPH SPEEDMASTER
TRIUMPH SPEEDMASTER
€ 6.749,- p/mnd klik hier
2010, 24119 Km
HUSQVARNA SVARTPILEN 701
HUSQVARNA SVARTPILEN 701
€ 8.489,- p/mnd klik hier
2020, 6102 Km
YAMAHA MT 10 ABS
YAMAHA MT 10 ABS
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2018, 17528 Km
YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX
YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX
€ 4.750,- p/mnd klik hier
1994, 26508 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 14.489,- p/mnd klik hier
2015, 36706 Km
BMW R 1200 RT ABS-ESA-ASC
BMW R 1200 RT ABS-ESA-ASC
€ 14.450,- p/mnd klik hier
2016, 56405 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 12.450,- p/mnd klik hier
2019, 18823 Km
DUCATI 996
DUCATI 996
€ 10.250,- p/mnd klik hier
2000, 8773 Km
DUCATI M 800 DARK I.E.
DUCATI M 800 DARK I.E.
€ 3.499,- p/mnd klik hier
2004, 46518 Km
DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO
DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO
€ 14.750,- p/mnd klik hier
2019, 47393 Km
DUCATI SCRAMBLER ICON
DUCATI SCRAMBLER ICON
€ 8.449,- p/mnd klik hier
2019, 22522 Km
HONDA CB 1100 RS
HONDA CB 1100 RS
€ 10.389,- p/mnd klik hier
2018, 14587 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion