Nieuwsbrief:

Schepers Motoren Design

Welkom bij Schepers Motor Design, dé motorspecialist in Zuid-Nederland. Van onderhoud tot professioneel customizen. De specialiteit van Schepers Motor Design is het volledig aanpassen van motoren naar de wensen van de klant. Wij hebben ruime ervaring met diverse modellen en stylen. Wij kunnen u hierdoor optimaal adviseren over de mogelijkheden voor uw model motorfiets, of u adviseren welk model motorfiets het beste aansluit bij uw speciale wensen. In de showroom van Schepers Motor Design zijn altijd een aantal bijzonder projecten te bewonderen. Kom eens kijken in onze showroom of informeer welke special's momenteel bij ons te zien zijn! Indien u zelf aanpassingen wilt doorvoeren, beschikken wij over een zeer breed aanbod aan accessoires.  
Alle motoren van Schepers Motoren Design
16 motoren gevonden
DUCATI ST 4S
DUCATI ST 4S
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2005, 53136 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
1979, 48446 Km
KAWASAKI W 650
KAWASAKI W 650
2006, 28453 Km
YAMAHA XJR 1300
YAMAHA XJR 1300
2004, 21540 Mls
KAWASAKI W 650
KAWASAKI W 650
1999, 10456 Km
KAWASAKI W 650
KAWASAKI W 650
2000, 29456 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
1978, 83432 Km
YAMAHA TR 1
YAMAHA TR 1
1986, 52998 Km
SUZUKI GS 1000
SUZUKI GS 1000
1978, 3554 Km
YAMAHA XJ 600 S / DIVERSION
YAMAHA XJ 600 S / DIVERSION
2001, 17684 Km
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2018, 13357 Km
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
€ 8.450,- p/mnd klik hier
2011, 26889 Km
KAWASAKI ZEPHYR 1100
KAWASAKI ZEPHYR 1100
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1996, 29525 Km
KAWASAKI ZEPHYR 1100
KAWASAKI ZEPHYR 1100
€ 3.995,- € 4.450,- p/mnd klik hier
1992, 56201 Km
KAWASAKI VN 900 CLASSIC
KAWASAKI VN 900 CLASSIC
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2007, 18575 Mls
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
2025, 1 Km
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2025 Motoroccasion