Techmoto is een jong en dynamisch bedrijf dat zich richt op kwalitatief hoogwaardige motoren. Door onze jarenlange ervaring met het inkopen en verkopen van motoren uit dit segment weten wij heel goed wat de klant wil. Wij nemen dan ook graag uitgebreid de tijd om samen met u te bespreken welke wensen u heeft en hoe Techmoto daarbij kan helpen.
Ons visie is gericht om de klant tevreden te stellen daarom staat de klant bij ons centraal. Techmoto focust zich op een langdurige klantrelatie, wij zien u graag terugkomen.
Wij hebben een strenge inkoopprocedure waarbij de motoren volledig worden gecheckt. Dit houd in dat de motoren volledig worden uitgelezen en gecontroleerd op storingen, defecten en onjuiste tellerstanden. Daarnaast kijken wij goed naar de optische staat waarbij schadeverleden, pekel en onderhoudshistorie goed worden geanalyseerd.
Een stukje historie: BMW in 1994 - Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.