irbox met luchtinlaat vooraan. 2 ∅48 mm gasklephuizen, Ride-By-Wire-beheer
Ontsteking
Vermogen
100 pk / 73 kW bij tpm
Max. koppel
67 Nm bij 8500 tpm
Koppeling
Multiplaat, in oliebad
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
15 liter
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Dubbelbalken aluminium frame met afneembare achterbank
Vering voor
Kayaba upside-down voorvork ∅ 41 mm met contraveer, aluminium poten voor bevestiging van radiale remklauwen. Instelbaar voor rebound en veervoorspanning.
Vering achter
Aluminium achterbrug met asymmetrische spanten. Monoshock met instelbare contraveer: rebound en veervoorspanning. Veerweg: 130 mm
Remmen voor
Dubbele schijfdiameter 320 mm
Remmen achter
Brembo-remklauw met 2 geïsoleerde zuigers van ∅ 34 mm
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: TRIUMPH in 1925 - Colonel Claude v. Holbrook neemt de plaats van Schulte in. Holbrook is het echter ook eens met Schulte's mening over de automobielbranche en begint al snel met het produceren van auto's.
Massa produktie van de 500 cc zijklepper Model 'P' met drie versnellingen en een kettingaandrijving voor minder dan 42,50 pond! Dat was de prijs van de in 1925 gelanceerde kaskraker. Deze werd met een duizendtal per week geproduceerd. Door de overbelasting in capaciteit werd de kwaliteit snel minder wat de reputatie van Triumph geen goed deed. Dit werd een beetje goedgemaakt door na het produceren van twintigduizend stuks de Mark II, de verbeterde versie, ter vervanging ten tonele te laten verschijnen.
De markt is ondertussen uitgebreid naar tien landen en leunt zwaar op de export. De concurrent Banshee verdwijnt en de eigenaar George Bell komt bij Triumph werken.