Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette en goed onderhouden BMW R 1250 GS ADVENTURE LC, voorzien van:
Comfort pakket
Dynamic pakket
Touring pakket
ABS Pro
DTC
Dynamic ESA
Keyless ride
Dagrijverlichting
Schakelassistent Pro
Rijmodi Pro
Navigatievoorbereiding
Verchroomde uitlaatsysteem
Comfortvering
Handvatverwarming
RDC
Cruise control
Mistlampen
LED richtingaanwijzers
KOfferhouder voor aluminium koffer
SOS knop
Teleservice
Koplampcover
Cover om display
Onderhoudshistorie aanwezig
Deze motorfiets is zojuist voorzien van een grote beurt, waarbij alle vloeistoffen en filters zijn vernieuwd. Bovendien is de motorfiets voorzien van een set nieuwe banden.
- Wij bieden U 3 maanden garantie, incl. afleveringsbeurt voor € 199,-
Voor voorwaarden lees onze website. - Wij leveren onze motoren met gratis 1 maand verzekering!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor met 2 bovenliggende nokkenassen en balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1254 cc |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 136 pk / 100 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 30 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Paralever, WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 276, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.510 mm |
Lengte | 2.255 mm |
Breedte | 980 mm |
Hoogte | 1.450 mm |
Zithoogte | 890/910 mm |
Drooggewicht | 263 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | Racingred Uni Matt, Rallye, Exclusive Blackstorm |
Beschrijving | De nieuwe BMW R 1250 GS Adventure is gemaakt voor jouw uitdagingen. Onherbergzame trajecten, moeilijke omstandigheden en de meest afgelegen bestemmingen: daarvoor is de koning van de reisenduro s in de wieg gelegd. Met de vergroting van de cilinderinhoud tot 1254 cc en het vermogen naar 100 kW (136 PK) heb je nog meer power voor de wildernis, de woestijn of de secundaire weg. Behalve meer performance werkt de motor ook efficiënter en geeft je het nodige uithoudingsvermogen voor de volgende etappe. Absoluut nieuw is de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam – deze biedt je power in elk toerengebied en geeft de boxermotor een nooit eerder geziene loop. Welk avontuur je ook aantrekt, de BMW R 1250 GS Adventure is klaar voor elke reis met jou. |
WELKOM BIJ ROEFS MOTOR TRADING.
Inmiddels al 20 jaar een bekend begrip binnen de motorbranche.
NU OOK HÉT ADRES VOOR ONDERHOUD EN REPARATIE VAN UW MOTORFIETS.
 | Maasbree, Limburg |
 | 077-3511541 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken