Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R 1250 RS
Bouwjaar: 2020
Kilometerstand: 39.890
Kleur: Austin-geel metallic mat
Kenteken: 07-MX-FP
Fijne reismotor, compleet met 2 zijkoffers, aluminium motorspoiler en een iets verhoogd stuur voor comfortabele zitpositie. Fabrieksopties:
0182 DTC
0191 Dynamic ESA
0193 Keyless Ride
0202 Dagrijlicht
0222 Schakelassistent Pro
0224 Rijmodi Pro
0230 Comfort-pakket
0233 Touring-pakket
0235 Dynamiek-pakket
0253 Tankblende pure
0272 Voorbereiding navigatieapparaat
0350 Uitlaatsysteem verchroomd
0451 Style Sport
0519 Handvatverwarming
0530 Bandenspanningscontrole
0538 Snelheidsregeling
0580 Motorspoiler
0590 Richtingaanwijzer LED wit
05AC ABS Pro
0636 Middenstandaard
0665 Bagagerek
0681 Kofferhouder links/rechts
06AC Intelligente noodoproep
06AE Teleservices
08CA EU-uitvoering
Motorhuis Zwolle is hét kloppend Ducati en BMW hart van Zwolle en wijde omstreken. In de werkplaats zijn alle nodige kennis, apparatuur en expertise in huis om uw motor in topconditie te houden. In de showroom vindt u een ruime selectie van de diverse modellen en wat we niet hebben staan zoeken we voor u op.
Onze motoren vallen onder de marge regeling, tenzij anders vermeld. Neem een kijkje op onze website, niet alle motoren staan op Marktplaats.
Motorhuis Zwolle onderscheidt zich door service, kwaliteit, betaalbaarheid en oog voor detail. Uw wensen staan centraal en we streven naar 100% tevredenheid. Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent.
(Gedeeltelijke) financiering van de aan te schaffen motor is mogelijk.
Uw motor 30 dagen gratis All Risk verzekerd? Dat kan, vraag naar de mogelijkheden.
Motorhuis Zwolle
George Stephensonstraat 5
8013 NL Zwolle
038-460 8792
Openingstijden:
Maandag: Gesloten
Dinsdag 8.30 - 17.30
Woensdag 8.30 - 17.30
Donderdag 8.30 - 17.30
Vrijdag 8.30 - 17.30
Zaterdag 8.30 - 16.30
Zondag Gesloten
- Proefrit maken?
Wij zorgen er voor dat de motoren die we aanbieden in een mooie gepoetste staat zijn. Een proefrit is daarom mogelijk bij intentie tot aankoop en bij droog weer en wegdek.
Voor alle aanbiedingen geldt: prijswijzigingen voorbehouden en zo lang de voorraad strekt. Er is pas sprake van verkoop als de (aan-)betaling is gedaan.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.253 cc |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 136 pk / 100 kW bij 7250 tpm |
Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning (hydraulisch) en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.527 mm |
Lengte | 2,202 mm |
Breedte | 925 mm |
Hoogte | 1,250 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | n.n.b kg |
Leverbare kleuren | Black storm metallic,Austin Yellow metallic matt ,Imperial blue,Stardust metallic |
Beschrijving | Elke rit wordt bepaald door twee factoren: tijd en weg. Met de nieuwe BMW R 1250 RS kun je tijdens elke rit meer weg afleggen. Het fijne koppel van 143 Nm en de 100 kW (136 pk) van de nieuwe boxermotor brengen je nog sneller op dreef. De innovatieve BMW ShiftCam-technologie biedt je over de hele toerenbereik meer koppel en een indrukwekkende flexibiliteit. Zo trek je in elke situatie een fantastische sprint over het asfalt. De nieuw vormgegeven voorkant geeft met de volledige LED-koplampen een frisse, sportieve look en kan aerodynamisch wel wat tegenwind hebben. Zo kun je je niet alleen snel maar ook comfortabel verplaatsen. Een ding is zeker: hoeveel weg je ook binnen welke tijd achter je laat: met de R 1250 RS stijgt met elke afgelegde kilometer je rijplezier. |
Werkplaats
Uw motor is bij ons in goede handen. In onze werkplaats maken we uitsluitend gebruik van kwaliteitsproducten en professioneel gereedschap. En alleen in goed overleg met u bepalen we wat er aan uw motor moet gebeuren.
Occasions
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben wij altijd een groot aantal occasions op voorraad. We houden rekening met de verschillende wensen van onze klanten. En zorgen we ervoor dat we voor alle type motorrijders een goede motor beschikbaar hebben.
Shop
Wij hebben in onze shop alleen de beste kwaliteit producten en kleding. Wij werken bijvoorbeeld met Motorex Olie, Ruiten van MRA en Z-techniek en Odyssey accu’s. Hiernaast werken wij als eerste in Nederland met het Zwitserse merk Scott Sports.
 | Zwolle, Overijssel |
 | 0384608792 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken