Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Garantie: Anders
Panigale V2 omgebouwd naar een circuitracer. Voorzien van racekuipwerk en professioneel gespoten, Pirelli slicks, laptimer en een low noise uitlaat systeem. Motor wordt geleverd zonder een kenteken!!
circuit circuitmotor circuitracer ready2race racer
= Bedrijfsinformatie =
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | |
Boring x slag | 81 mm x 81 mm |
Cilinder inhoud | 1.103 cc |
Comp. verhouding | 14:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | elektronisch brandstofinspuitsysteem. dubbele verstuivers per cilinder. volledige ellipsvormige gasklephuizen met Ride-by-Wire. Inlaatsysteem met variabele lengte |
Ontsteking | |
Vermogen | 155 pk / 120 kW bij 13.000 tpm |
Max. koppel | 104 Nm bij 10.000 tpm |
Koppeling | Hydraulische natte multiplaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting, Z15/Z43 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminiumlegering frame |
Vering voor | Volledig verstelbare Showa BPF-vork. 43 mm verchroomde binnenbanden |
Vering achter | Volledig instelbare Sachs unit. Aluminium enkelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Remmen achter | 245mm Schijf, 2-zuiger remklauw met Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17 |
Wielbasis | 1.469 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 175 kg |
Leverbare kleuren | Ducati Red |
Beschrijving | .De tweecilinder Panigale heeft een grondige metamorfose ondergaan. Hernoemd als de Panigale V2, heeft een totaal nieuw design, is voorzien van geavanceerde elektronica op basis van een 6-assig traagheidsplatform en biedt, dankzij een comfortabeler en veiliger zadel en the set-up van de vering, betere en veiligere sportprestaties, terwijl het rijden op de weg aangenamer en gebruiksvriendelijker is dan ooit.



De naam zegt de Ducati tweecilinder liefhebbers dat de motor wordt aangedreven door de 955 cm³ Superquadro. |
Altijd al eens willen rijden op een Ducati?
Of was de proefrit te kort om een goed beeld van de motor te krijgen?
Ducati Zaltbommel bied u nu de oplossing! Wij verhuren maar liefst 8 verschillende modellen
 | Zaltbommel, Gelderland |
 | 0418-513521 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken