Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Fat Boy Special Evolution uit1999. Pracht van een Fat Boy 1340 CC special. Heel veel details geven deze HD een bijzonder stoer uiterlijk. Let op de stretched tank, special paint, long shots uitlaten, dikke Nachelle koplamp, km met toerenteller. Vele andere stoere accessoires........zie de foto´s........ maken deze motor tot een beauthy. Wat wil je nog meer...........Origineel geleverde NL motor met zeer lage km stand van 23252. Technisch en optisch gewoon 100 punten. Wil je deze gewilde Evo eens bij mij bekijken,....... de koffie staat klaar. Ben je overtuigd van bovenstaande ?...... dan zet ik hem graag voor jou buiten en maak jij een onvergetelijke proefrit.
- MCP Marty's Custom Parts voor vakkundig onderhoud, reparatie en customizing van Harley Davidson motoren. Zeer ruime ervaring waaronder ook in het officiele dealernetwerk.Originele Harley Davidson service parts etc en leveren van ook alle aftermarket accessoires. Tevens ophaalservice, aankoop en consignatie verkoop motoren. Vrijblijvende prijsopgave. Kom gerust eens bij mij langs en de koffie staat klaar. Je bent welkom in de wereld van Harley Davidson. Geopend van dinsdag t/m vrijdag 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 zaterdag van 9.00 to 12.00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 45 V-Twin, 4-takt |
Boring x slag | 95.3 mm x 95.3 mm |
Cilinder inhoud | 1.449 cc |
Comp. verhouding | 8,9:1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | Vonkontsteking |
Vermogen | 67 pk / 48.8 kW bij 5.200 tpm |
Max. koppel | 116.6 Nm bij 3.500 tpm |
Koppeling | Natte 9-plaat |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 10.110 |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | 41.3mm Telescopische vorken |
Vering achter | Verborgen, horizontaal gemonteerde spiraaldopschok |
Remmen voor | 292mm schijf, 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | 292mm enkele schijf, 4-zuiger remklauw |
Voorband | 130/90-16 |
Achterband | 130/90-1 |
Wielbasis | 1.638 mm |
Lengte | 2.395 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 698 mm |
Drooggewicht | 310 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | St. Willebrord, Noord-Brabant |
 | 06-55790401 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken