Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2015
Opties en Accessoires: 103 twin cam, Abs, Duo seat, Jekill&hyde uitlaat systeem, Led verlichting, Valbeugel, Zijtassen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, Twin Cam 103B™ |
Boring x slag | 98.4 mm x 98.4 mm |
Cilinder inhoud | 1690 cc |
Comp. verhouding | 9.6:1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 63 pk / 47 kW bij 5.400 tpm |
Max. koppel | 132 Nm bij 3250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 9.311 |
Overbrenging | Chain, 34/46 ratio |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 liter |
Topsnelheid | 180 km/u |
ABS | ja |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | niet instelbare 41,3 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 110 mm |
Remmen voor | 4-zuigerremklauw |
Remmen achter | 2-zuigerremklauw |
Voorband | 140/75R17 67V |
Achterband | 200/55R17 78V |
Wielbasis | 1630 mm |
Lengte | 2385 mm |
Breedte | 996 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 670 mm |
Drooggewicht | 318 kg |
Leverbare kleuren | Vintage Bronze / Black, Candy Orange, Black Denim, Vivid Black |
Beschrijving | Dik, donker en krachtig. Deze vuige versie van het custom icoon is de bulldog van het asfalt. |
| Dealerschappen: BUELL, HARLEY-DAVIDSON |
Welcome to the world of Harley-Davidson The road to personal service and teamwork. The place where you feel and find the soul of Harley-Davidson
 |
H-D Big Rivers |
|
Muskushouwsestraat 32
Heteren
Plan de route
|
 |
026-4742657
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van HUSQVARNA