Nieuwsbrief:

HONDA  XRV 750 AFRICA TWIN - 1998

Bouwjaar:
1998
Kleur:
.
Vermogen:
44 kW
Teller:
85.651 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Nee
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
honda - xrv-750-africa-twin
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: Handgeschakeld
Fabrikant: Honda Motor Limited - Netherlands Branch Rivium Boulevard 222A 2909LK Capelle Aan De Ijssel, NL cco@honda-eu.com

= Bedrijfsinformatie =

Welkom op de verkopers pagina van Motorhandel Meijering. Ik, Sam Meijering ben al sinds 2018 actief in de Automotive branche in de breedste zin van het woord!
Met 6 jaar showroom ervaring en met verschillende merken zoals onder andere; Honda, Suzuki, Yamaha en BMW ben ik zeer bekend in de branche.
Van het technische tot het commerciële aspect!

De motoren die wij te koop aanbieden zijn doorgaans motoren waar ik zelf erg enthousiast van wordt! Wij staan voor transparante verkoop en wij verkopen graag een stukje beleving op twee wielen! Dit komt van uit een gedeelde passie voor mobiliteit, die al heel vroeg is ontstaan door mijn vader die mij op mijn vierde voor het eerst mee nam achterop de motor.

Naast de particuliere verkoop zijn wij ook actief in het exporteren van motorfietsen naar verschillende Europese landen.

En heeft u nog een stoffige motor in de schuur staan? Of een motor die u dagelijks gebruikt maar wilt verkopen of wilt inruilen? Wij kopen hem graag! Betalen en vrijwaren kan bij u op locatie. Vaak al binnen 2 dagen afgehandeld en opgehaald.

Tot snel bij ons in Loenersloot, op het terras of in het zo gezellige kantoor!
Opties en Accessoires:
Schijfremmen voor, Sportuitlaat, Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Motorhandel Meijering
Rijksstraatweg 248
Loenersloot
Plan de route
0628869997
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion