Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Leuke KTM 990 SUPER DUKE!
met wp vering
brembo remmen
Leovince uitlaatdempers.
Akrapovic uitlaatbochten
boekjes
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt 75º v-twin |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 11,5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Keihin indirect intake port injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 120 pk / 89,5 kW bij 9.000 tpm |
Max. koppel | 100 Nm bij 7.000 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 230 km/u |
ABS | nee |
Frame | chroommolybdeen buizenframe |
Vering voor | volledig instelbare 48 mm UPSD voorvork, veerweg 135 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 160 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 240 mm schijf, eenzuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.438 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 855 mm |
Drooggewicht | 184 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het motorblok van de 990 Super Duke is gebaseerd op het blok van de Adventure. Leverbare kleuren zwart en oranje. |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 |
Kobo Motoren |
|
Jade 10
Drachten
Plan de route
|
 |
0512-542142
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geïntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van