Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TE KOOP AANGEBODEN:
Deze zeer gave Triumph street triple uit bouwjaar 2007 met slechts 37.769 kilometer !
Hele mooie en frisse Triumph origineel in zwart op zwart, met nieuwe type koplampen voor een net wat nieuwere look (origineel aanwezig)
FIjn sturend goed functionerend met een lage kilometerstand.
www.vandekolkmotoren.nl
!! NU EXTRA SCHERPE PRIJZEN - BEL ONS VOOR DE BESTE DEAL !!
Gespreid betalen is bij ons mogelijk, kijk op onze site voor meer informatie.
Voor het reserveren van een motorfiets vereisen wij een aanbetaling.
Alle inruil mogelijk.
Volg ons op:
INSTAGRAM: @vandekolkmotoren
FACEBOOK: @vandekolkmotoren
Voordat u ons bezoekt kunt u het beste even van te voren bellen om teleurstelling te voorkomen.
Openingstijden:
Ma: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Di: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Wo: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Do: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Vr: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Za: 09:00 - 17:00
Van de Kolk Motoren
Kelvinstraat 27
7701 BZ Dedemsvaart
info@vandekolkmotoren.nl
0625119798
MOTOR VERKOPEN ? wij zijn het hele jaar door op zoek naar motoren en kopen deze graag van u in, interesse? u kunt ons bellen, appen of het contact formulier op onze site invullen.
OP ZOEK NAAR ONDERDELEN ? Wij kunnen vrijwel elk onderdeel voor uw motorfiets bestellen, voor werkelijk elk type of merk! nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen? neem gewoon eens vrijblijvend contact met ons op.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Al onze occasions worden grondig nagezien voordat deze verkocht worden aan u.
Wij hebben geen verdere verborgen aflever kosten, kwaliteit & service vinden wij belangrijk.
3 maanden garantie is bij ons de standaard voor elke motorfiets tenzij anders aangegeven.
 | Dedemsvaart, Overijssel |
 | 0625119798 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken