Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: Triumph Tiger 800 (2013) – €4975
• Bouwjaar: 2013
• Kilometerstand: 78.095 km
• 799cc driecilinder – sterk en soepel met uniek geluid
• Allroad tourmotor – geschikt voor reizen en avontuur
• Comfortabele zithouding en windbescherming
• Voorbereid voor kofferset – ideaal voor lange ritten
• Degelijke motor – nette staat
• Rijklaar
Meer info? Stuur gerust een bericht!
-----
Wij zijn doorlopend op zoek naar vooral BMW-motorfietsen van alle modellen en bouwjaren. (Maar ook andere merken kunt u uiteraard bij ons aanbieden!) Lang stilgestaan, defect, of geschikt voor onderdelen? Geen probleem! Wij ontvangen graag uw aanbod.
Daarnaast bieden wij altijd ongeveer 40 diverse modellen low-budget BMW-motoren aan. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Ook voor motoronderhoud en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres.
Onze gegevens:
SWIFT MOTOREN B.V.
Zeno van Citiumstraat 4
1349 GK Almere
📧 info@swiftmotoren.nl
📞 036-5255590
Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uur
Bel of mail vrijblijvend!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 800 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9300 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 7850 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | Twin 320mm floating discs, Nissin 4 piston radial calipers (ABS model availabe) |
Remmen achter | Single 255mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 100/90 19 |
Achterband | 150/70 17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2115 mm |
Breedte | 795 mm |
Hoogte | 1350 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 210 kg |
Leverbare kleuren | Sapphire Blue, Phantom Black, Crystal White |
Beschrijving | Tiger 800.Ruig, praktisch en gewoon geweldig leuk.Langverwacht, klaar om u te bekoren. Thuis in de stad. Dol op de open weg. Supermanoeuvreerbaar. In de klassieke Triumph-stijl. Laad uw bagage en er is geen houden aan. Gebouwd om verder te gaan. Gebouwd voor uw leefstijl. Tiger 800. Uw eigen motorfiets, uw eigen weg. |
Swift Motoren voor in en verkoop motoren, reparatie en onderhoud van alle soorten motoren. Altijd 30 lowbudget motoren op voorraad.
 |
Swift Motoren B.V. |
|
Zeno van Citiumstraat 4
Almere
Plan de route
|
 |
036-5255590
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken