Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette en complete motor. Heeft ABS, cruise control, handvat verwarming, valbeugels, topkoffer enz.
Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats-chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren.- Wanneer het een BTW motor betreft is de prijs inclusief btw.
- Zaterdag 11 oktober zijn we op afspraak geopend. U kunt ons altijd bereiken op 06 54241945
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
Cilinder inhoud | 1215 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 137 pk / 101 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 121 Nm bij 6400 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Tubular stalen trellis frame |
Vering voor | Kayaba 46mm upside down forks |
Vering achter | Kayaba monoshock |
Remmen voor | Twin 305mm floating discs, Nissin 4-piston calipers, Switchable ABS |
Remmen achter | Single 282 mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 R 17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2248 mm |
Breedte | 885 mm |
Hoogte | 1410 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 259 kg |
Leverbare kleuren | Graphite, Phantom Black, Sapphire Blue |
Beschrijving | De Tiger Explorer brengt een geheel nieuw niveau van prestaties en specificaties voor adventure-rijders



De compleet nieuwe krachtbron maakt gebruik van een nieuw, elektronisch, ride-by-wire gasklepsysteem, waarmee onze ontwikkelaars de mogelijkheid kregen een aantal hightech hulpmiddelen op het vlak van veiligheid en comfort aan de Tiger Explorer toe te voegen. Cruise control, tractiecontrole en ABS zijn dan ook standaard op deze Tiger. Een robuuste cardanaandrijving werd ook helemaal nieuw ontwikkeld voor de Tiger Explorer, waardoor vrijwel onderhoudsvrij motorrijden mogelijk wordt. De nieuwste Triumph is ontworpen met ruime onderhoudsintervallen van 10.000 mijl (we blijven Engels!). Ideaal voor langeafstand-avonturen. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
 |
Joop Hoekstra Motoren |
|
Zwettewei 98-A
Scharnegoutum
Plan de route
|
 |
0515-785285
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken