Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 267 mm
Remmen achter
Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 282 mm
Voorband
120/70-15
Achterband
160/60-15
Wielbasis
1580 mm
Lengte
2200 mm
Breedte
775 mm
Hoogte
1420 mm
Zithoogte
800 mm
Drooggewicht
201 kg
Leverbare kleuren
Beschrijving
Het vlaggenschip, de TMAX , biedt de hoogste mate van luxe in combinatie met de meest geavanceerde specificaties die ooit op een maxiscooter te vinden waren.

Zo kunt u via het elektronisch verstelbare windscherm u in enkele seconden de ideale hoogte selecteren en heeft u met de Cruise Control gegarandeerd optimaal comfort, niet alleen tijdens woon-werkverkeer maar ook als u er even lekker op uit gaat. Met de Yamaha D-MODE kunt u een sportievere instelling voor de motor selecteren, waardoor u over nog meer sensationele prestaties kunt beschikken.

Tot de specificaties behoren ook een geavanceerd Traction Control Systeem, een sleutelloos Smart Key systeem, opbergruimte voor twee motorscooterhelmen en een hightech TFT display in het instrumentenpaneel. En met de standaard handvat- en zadelverwarming, de verstelbare achtervering, het My TMAX Connect en de speciale kleuren, benadrukt de ultieme TMAX zijn exclusiviteit. De nieuwe maatstaf!
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit.
Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.