Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Garantie: 36 md+24 md beperkt
Droomt u van uw eerste motorfiets? Misschien bent u een ervaren rijder die een nieuwe lichtgewicht met de allure van een grote motorfiets zoekt? In beide gevallen kan de XSR125 Legacy uw dromen waarmaken. Dit modieuze, authentieke en mooie Sport Heritage model met een tijdloos design is een perfecte machine om te genieten van het pure motorrijden.
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, enkel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 52.0 mm x 52.0 mm |
Cilinder inhoud | 124.7 cc |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofsysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 15.0 pk / 11.0 kW bij 10.000 tpm |
Max. koppel | 11.5 Nm bij 8,000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, Ø37 mm, veerweg 130 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem), veerweg 110 mm |
Remmen voor | Hydraulisch remsysteem met één remschijf, Ø 267 mm |
Remmen achter | Hydraulisch remsysteem met één remschijf, Ø 220 mm |
Voorband | 110/70-17 |
Achterband | 140/70-17 |
Wielbasis | 1.330 mm |
Lengte | 1.960 mm |
Breedte | 800 mm |
Hoogte | 1.065 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Historic Black |
Beschrijving | Als je de XSR125 Legacy wat beter bekijkt, zul je zien dat hij is gebouwd om in elke situatie op te vallen. Spaakwielen met goudkleurige velgen, evenals de ronde koplampbehuizing en ronde LCD-display geven deze neo-retro een pure look en feel die nooit uit de mode raakt. En je zult de prachtig vormgegeven details gaan waarderen, waaronder de aluminium beugels, de speciale ingehouden kleuren en de stijlvolle graphics.



En zodra je de vloeistofgekoelde 125 cc-motor start, weet je dat deze pittige lichtgewicht de prestaties biedt die jij nodig hebt. Met een vermogen van 11 kW - de bovengrens voor rijders met een A1-rijbewijs - geeft de XSR125 Legacy een krachtige acceleratie door de versnellingen heen. Het Deltabox-chassis en de upside-down voorvork zorgen voor een lichtgewicht sportief rijgedrag, terwijl de rechtopstaande rijpositie elke keer weer voor een comfortabele rit zorgt. |
WIJ ZIJN ER VOOR JOU!
RB Motoren is dé Yamaha motordealer van Midden-Nederland.
Je krijgt bij ons volledige aandacht en onafhankelijk advies. Als je voor RB Motoren kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij zijn een erkend BOVAG-motorbedrijf. Onze verkopers en technici laten zich regelmatig bijscholen, waardoor onze kennis altijd up-to-date is. Bovendien spreken we dezelfde taal, omdat wij net zulke grote motorliefhebbers zijn als jij!
 | De Bilt, Utrecht |
 | 030-2211524 |
Wist u dat: In de motortaal "Suicide clutch" betekent: Voetkoppeling, met de linkervoet bediend, uitgevoerd op met name Amerikaanse motorfietsen als Indian, Harley-Davidson, Henderson, Ace en Exelcior. De term raakte in zwang toen in de jaren veertig handkoppeling wereldwijd de standaard werd voor moderne motorfietsen. Toen aan het
einde van de jaren zestig in de VS een zelfbouwrage losbarstte, waarbij als basis werd uitgegaan van een zware Harley-Davidson of Indian, kozen veel chopper-bouwers en customizers voor handkoppeling en footshift. Een bepaalde subtrend, veroorzaakt door de film Easy Rider, was het handhaven van het voetkoppelingspedaal - teruggebracht tot een vaak onergonomisch pedaaltje dat achteroverliggend op de chopper nauwelijks nog met de voet te bedienen was. Zo wilde het nog wel eens gebeuren dat stilstaand met ingeschakelde versnelling en ingetrapt voetkoppelingspedaal door de trillingen van het stationair stampende motorblok het pedaal vanzelf terugklapte naar de gekoppelde positie. De motor kon zo zichzelf als een raket lanceren op het moment dat bijvoorbeeld bij een kruispunt werd gewacht op een aanstormende Greyhoundbus, waardoor motorfiets met berijder onder de voorbij walsende Greyhound belandde. Een dergelijk fataal incident wekte voor omstanders en zeker voor de chauffeur van de Greyhoundbus de indruk dat een motorrijder moedwillig een einde aan zijn leven had willen maken. De werkelijke oorzaak moge nu bekend zijn. zie Jockey shift.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken