Nieuwsbrief:

VN Motoren

VN Motoren is een jong bedrijf dat ooit is begonnen vanuit een hobby, en grote voorliefde voor motorfietsen. De missie van ons bedrijf is om voor een ieder de mogelijkheid te creëren tegen scherpe prijzen bij een vertrouwd adres een motorfiets aan te schaffen, en eventueel het onderhoud te laten verrichten. Ook kunnen wij voor vrijwel alle merken diverse onderdelen leveren. Klantgerichtheid, service, en vooral eerlijkheid staan bij ons voorop.
Alle motoren van VN Motoren
9 motoren gevonden
TRIUMPH STREET TWIN
TRIUMPH STREET TWIN
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2016, 14847 Km
YAMAHA MT 03 ABS
YAMAHA MT 03 ABS
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2020, 4167 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE R ABS
TRIUMPH STREET TRIPLE R ABS
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2014, 27050 Km
TRIUMPH STREET SCRAMBLER
TRIUMPH STREET SCRAMBLER
€ 9.490,- p/mnd klik hier
2021, 3026 Km
TRIUMPH TIGER 1050 SPORT
TRIUMPH TIGER 1050 SPORT
€ 9.490,- p/mnd klik hier
2017, 26840 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2017, 11104 Km
HONDA CMX 500 REBEL
HONDA CMX 500 REBEL
€ 6.290,- p/mnd klik hier
2021, 2798 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2018, 34585 Km
YAMAHA TRACER 900 GT
YAMAHA TRACER 900 GT
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2020, 5663 Km
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2025 Motoroccasion