 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder-in-lijn |
Boring x slag | 71,0 mm x 71,0 mm |
Cilinder inhoud | 806 cc |
Comp. verhouding | 11,9:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø 34 mm x 4 (Mikuni) met dubbele hulpsmoorklep |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 113 pk / 83 kW bij 10,200 tpm |
Max. koppel | 83 Nm bij 8,000 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatframe, opgebouwd uit buizen (met subframe motor) hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm upside down voorvork, met instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper met piggyback reservoir en traploos 7-voudig instelbaar |
Remmen voor | Dubbele, semi-zwevende 310 mm wave type remschijven Dubbele remklauwen met 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, 250 mm wave type Remklauw met een zuiger |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1.445 mm |
Lengte | 2,100 mm |
Breedte | 800 mm |
Hoogte | 1,050 mm |
Zithoogte | 834 mm |
Drooggewicht | 231 kg |
Leverbare kleuren | Metallic spark black/Candy crimson red |
Beschrijving |



De Z800 zet de legende van de Z-familie trots verder. Veertig jaar na de lancering van de Z1 heeft deze nieuwe machine de stijl, persoonlijkheid en prestaties die de supernakeds van Kawasaki zo legendarisch maken. Met 806cc aan kracht en prestaties beschikt de Z800 over een stevige punch.



De speciale ‘Sugomi Editions’ brengen deze machines naar een hoger niveau met een schitterend rood met zwart kleurenschema. Dit wordt perfect geaccentueerd door geanodiseerde rode details en speciaal voor de Z800 en Z1000 ontworpen Akrapovic dempers |