Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Via Inruil verkregen
Yamaha TDM 850
Bouwjaar 1998
Km Stand 97113
Motor start en rijdt goed
Slijtage delen in goede staat
Plaatwerk is wat minder
Leuke motor voor de winter of als project.
Handvat verwarming
Ook voor export mogelijk documenten liggen klaar
Betreft een meeneemprijs
Huijgen Motoren
De Kronkels 31C
3752LM Spakenburg
Tel 0332999800
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 5-kleppen |
Boring x slag | 89.5 mm x 89.5 mm |
Cilinder inhoud | 849 cc |
Comp. verhouding | 10.5 : 1 |
Kleppen | 5, DOHC |
Brandstof toevoer | 2 x Mikuni BDSR38 carburatie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 77 pk / 56.1 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 80.4 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | 220 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen frame |
Vering voor | Telescopische voorvork 43 mm, veerweg 149 mm, gedeeltelijk instelbaar |
Vering achter | enkele achterbrug, gedeeltelijk instelbaar, veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele remschijf, hydraulisch bediend, Ø 298 mm, 4 zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele remschijf, Ø 245 mm, 2 zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 ZR18 |
Achterband | 150/70 ZR17 |
Wielbasis | 1470 mm |
Lengte | 2170 mm |
Breedte | 780 mm |
Hoogte | 1280 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 201 (rijklaar 220) kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilver, geel, rood |
Beschrijving | |
De beste service, meer dan 30 jaar ervaring, persoonlijk contact.
 |
Huijgen Motoren |
|
De Kronkels 31C
Spakenburg
Plan de route
|
 |
033-2999800
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van APRILIA