Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
02-01-2025
Kawasaki online nieuwsmagazine 2025

Na 2024 winnend te hebben afgesloten als de nieuwe marktleider van 2024, is Kawasaki voornemens het nieuwe jaar gelijk goed te beginnen met de nieuwste editie van ons Kawasaki Nieuws e-magazine!

Comfortabel vanuit huis kun je kennismaken met de indrukwekkende nieuwe Kawasaki-modellen voor 2025. Inclusief de nieuwste kleurstellingen en beschikbare accessoire pakketten, waarbij het klantvoordeel op kan lopen tot wel € 900,-. Een groot deel van deze modellen is al beschikbaar bij onze dealers. Breng een bezoek aan een showroom en laat je informeren, inspireren en verrassen. 

Met 9 gloednieuwe modellen zijn we er meer dan klaar voor om het seizoen van 2025 in te gaan!

Bekijk nu het digitale Kawasaki 2025 Nieuws magazine:
⇒  https://kawasaki.ws/NL-News-2025

Ben je benieuwd naar een Kawasaki dealer bij jou in de buurt en weten wat er te koop is?

De nieuwe of gebruikte Kawasaki koop vind je op Motoroccasion.nl.



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2025 Motoroccasion