Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hele mooie nette motor, bar end mirrors, radiateur beschermer, Ixil seat pipes, zgan Michelin Road 5 banden. De prijs is inclusief rijklaarmaak kosten. De motor wordt geleverd met een afleverbeurt.
Voor €200,- heb je 3 maanden tot 3000 km garantie. Kijk op motorgarantie.nl
Op alle motoren is financiering mogelijk. Kijk op numotorrijden.nl
- HH Motoren, kleinschalig, betrokken en met passie voor motoren.
Kijk voor openingstijden op www.hhmotoren.nl.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 68,4|50,9 |
Cilinder inhoud | 748 |
Comp. verhouding | 11,3 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie ĝ38 mm x 4 |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 110|81|11.000 |
Max. koppel | 75|8.200 |
Koppeling | meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 230 |
ABS | nee |
Frame | Diamant, hoogwaardig staal |
Vering voor | niet instelbare 41 mm telescopische voorvork, veerweg 120 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning en uitgaande demping instelbare monoshock, veerweg 126 mm |
Remmen voor | dubbele 300 mm semi-zwevende schijf, tweezuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.425 |
Lengte | 2.080 |
Breedte | 750 |
Hoogte | 1.040 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 195 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Kleinere broertje van de Z 1000. instrumentenpaneel. Het instrumentenpanel bevat een LCD-toerenteller, een digitale LCD-snelheidsmeter en een digitale brandstof- en temperatuurmeter. Leverbare kleuren blauw, ebony en zilver. |
Kleinschalig, betrokken en met passie voor motoren, dit zijn de uitgangspunten waarmee ik mijn beroep beoefen; het in- en verkopen van tweedehands motorfietsen, als een rechtgeaarde, een echte liefhebber van het uitgelezen voertuig op twee wielen.
Stammend uit een dynastie van constructeurs van speciaalmachines en ook zo opgeleid, volg ik nu al sinds 2006 mijn hart en richt mij geheel op het bovenstaande.
 | Noordwijkerhout, Zuid-Holland |
 | 0252372703 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zon zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken